Volvo C30 - Meredek hát
2006.08.03. 16:49
Hosszú kihagyás után ismét ringbe száll a Volvo a sportos kompakt autók piacán.
Jövő héten a Detroiti Autószalonon debütál a Volvo C30 Design Concept, az ősszel, a Párizsi Autószalonon már szériaérettként látható C30 "felvezető" modellje. A meredek hátú, kompakt háromajtós ugyan sportosabbra sminkelve, de jól őrzi az alapuló szolgáló S40 stílusjegyeit. A C30 karaktere ügyesen emlékeztet a két generációval korábbi, 440-es sorozatból faragot 480-asra, a Volvo Cars formatervezési osztályának vezetője, Steve Mattin szerint a klasszikus P1800 ES-ből és az SCC koncepcióból is származnak ötletek. Az első ajtók borítása, a műszerfal és a középkonzol ismerős az S40-ből. A gyáriak szerint négyüléses hátsó ülései is különállóak. A front vadított S40, a sportos hátsó részen a lámpák erőteljesen hangsúlyozzák a Volvósan vaskos vállvonalat, a csomagtérajtó a tanulmányon egyetlen sötétített üveg. A 424 centiméter hosszú C30 az S40-nél 23 centivel rövidebb, ám 178 centis szélessége eggyel több. A Volvo C30 Design Concept motorházteteje alatt a tervek szerint soros, öthengeres, 2,4 literes turbómotor dolgozik. Teljesítménye 260 lóerő 5500 fordulatszámnál, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm 2100 és 5000 fordulatszám között.
A motorhoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, 0-100 km/órára 6 másodperc alatt gyorsít, a végsebességet elektronika szabályozza 250 km/órára. Az alumíniumnyerges, négy dugattyús fékek gyártója a Brembo, a hűtött féktárcsák elöl, hátul 330 mm átmérőjűek. „A sportos menettulajdonságok kötelezőek ennek a vásárlókörnek a megnyerése érdekében. Egy izmos kinézetű autónak azután is meg kell felelnie az elvárásoknak, ha a vezető beült a kormány mögé.” – mondta Hakan Abrahamsson, a C30 Project igazgatója.
|