Geiger Corvette kabrió
2006.08.03. 16:47
A müncheni mestertunerek kompresszorral bolondították meg a legendás amerikai sportautó nyitott változatát, és ezen kívül szinte minden porcikájához hozzápiszkáltak kisebb-nagyobb mértékben.
A Geiger nem nyugszik. Nemrég mutattak be egy átszabott Corvette Z06-ot, és máris újra a patinás sportautó márkához nyúltak - ezúttal a C6-ost vették kezelésbe. Kompresszort biggyesztettek a méretes V8-asra, amely így 524 lóerőt teljesít 6190-es percenkénti főtengely-fordulatnál, és emellé még egy igen szép, 637 Nm-es nyomatékdózist is társít.
A gyorsulás és a végsebesség több mint lenyűgöző: 3,7 másodperc szükségeltetik a 100-as sprinthez, és akár 325 km/órával is suhanhat a boldog tulajdonos. Nyitott tetővel a rosszabb aerodinamika miatt valószínűleg egy kicsit kevesebb a "vég", de szabad ég alatt már 200 fölött is hajmeresztő élmény száguldozni.
A hatliteres motor a vízhűtéses kompresszoron kívül kapott még sport légszűrőket, speciális szívócsövet, metálkatalizátort, és átprogramozták a vezérlő elektronikát is. Egy rozsdamentes acélból készült kipufogórendszert is építettek az autóhoz, amely hátul négy méretes csőben végződik. A motorháztetőn két levegőbeömlő nyílást farigcsáltak, hogy tökéletesebb legyen a motor és a feltöltő hűtése. A kétüléses élményjárgány kézi és automataváltóval is rendelhető a müncheni mesterektől.
A futómű átalakításának eredményeképpen Geiger legújabb Corvettje 30 mm-rel került közelebb az aszfalthoz, feszesebbek lettek a rugók, és keresztmerevítőket is beépítettek. A tuningmesterek a lassítást sem bízták a véletlenre, elől 355x32 mm-es tárcsák és négydugattyús nyergek gondoskodnak a megfelelő fékerő biztosításáról. Ez a módosítás 4175 euróba kerül, 3595 eurós felárért pedig hátulra is nagyobbra, 345 mm-esre cserélik a tárcsákat, szintén négydugattyús nyergekkel a "hátukon".
Az első és a hátsó lökhárító elemet teljesen újra cserélték. Elől öblösebb levegőbeömlőket vágtak, és növelték a leszorító erőt, hátul pedig egy méretes és mutatós diffúzor szívja oda az autó farrészét az aszfalthoz. A küszöbspoilereket két változatban kínálja a Geiger, az egyiken a hátsó fék hűtésére kialakított nyílásokkal.
A gumik mérete egy kicsit szerényebb lett, mint az előző Corvette átalakítás esetében, de azért ez az autó is gigászi kerekeken gördül. Elől 255/30, hátul 305/25-ös méretű abroncsok feszülnek a 20 colos könnyűfém felniken. (A szett ára 6999 euró.) Természetesen az utastérbe is kínálnak exkluzív kiegészítőket, így rendelhetők szénszálas dekorációs elemek, valamint bőrkárpitozás a lehető legtöbb helyre.
A müncheni tuningcég már megvásárolt autókra is vállalja az átalakítást, de egyenesen tőlük is lehet venni kész, átalakított Corvette C6-ot.
|