auto-chopper
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
Mobilos Cuccok
 
Linkek
 
Em@il nekem

 
Skyline

 

 
Melyik autt vlasztand?
Melyik autt vlasztand?

Subaru Impreza WRX STI
Mitsubishi Evo IX
Ford Mustang
Nissan Skyline
Nissan 350Z
Honda S2000
Toyota Supra
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Foldal
Foldal : Mitsubishi Lancer Evolution IX: Ez llat!

Mitsubishi Lancer Evolution IX: Ez llat!

  2006.08.03. 16:45

Nem srn tesznk meg 1400 kilomtert egy tesztautval, plne hat nap alatt. Akadnak azonban olyan autk, amelyek ledntenek minden korltot. Ilyen a Lancer Evolution. Nem holmi sport szedn, hanem egy utcai raligp, ami nhny nap alatt mindenkibl kihozza a rejtett Tommi Makinent.

Tesztautnk mr az Evolution modellek kilencedik genercijnak kpviselje. Mint ismeretes, a Mitsubishi eredetileg a nagy sorozatban gyrtott Lancer szednbl fejlesztette ki a homologizcihoz szksges Evolutiont, hogy mg hatkonyabban versenyezhessen a WRC bajnoksgban. Az 1992-es els Evolutionbl 2500 darab kszlt, amit elkapkodtak, mint a cukrot, s a Mitsubishi azta btrabban kezeli a krdst. A tpusnak komoly rajongtbora alakult ki a vilgon, a Lancer Evo IX-bl mr 5000 darabot ksztenek, s mg tbbre lenne kereslet.

Az Evolution modellek mindig is alaposan klnbztek a szriavltozatoktl: hatalmas spoilerek s hts szrny, risi lgbeml nylsok, szlestsek s nagy tmrj kerekek jellemeztk ket. Igen m, de ezek korntsem hatsvadsz elemek. Az Evo kifejezetten ignyli az ilyesfajta kiegsztket. Az els lkhrt, a diffzoros hts lkhrt, valamint a hts szrny az optimlis lgramlsrt felelnek, msodsorban az tra tapasztjk az autt. Az orrkikpzs, amellett hogy agresszivitsval tvolrl elijeszti a bels svban haladkat, praktikus, hiszen annyi friss levegd enged a motorhoz s az intercoolerhez, amennyit csak tud. A motorhztet nylsn t pedig a motor hje tvozik a szabadba. Oldalrl a szp BBS kerekek tnnek fel (a tengerentlon Enkei felniket alkalmaznak), amelyek knnyebbek egy tlagos alumnium felninl, gy cskkentik a rugzatlan tmeget.

A mrnkk minden tlk telhett megtettek, hogy az aut tmegkzppontjt is lejjebb helyezzk, gy a tet pldul alumniumbl kszlt, a hts szrny pedig sznszlas. A csomagtrajtt sem burkoltk, lecsukskor a puszta fmmel rintkeznk. A hts ajt rzsre nem lehet tbb 2 kilnl. jdonsg az Evo VIII-hoz kpest a hts diffzor s a sznszlas hts szrny: kzremkdskkel az Evo kanyarokban s 240 km/rnl is megingathatatlan. Utbbi elemek s az bls kipufogvg funkcionalitsukon tl htulnzetbl is ijesztv teszik az Evt. Megjegyeznm, a harcos kinzet Lancer Evt inkbb a frfiak nzik meg, akik tisztban vannak vele, hogy milyen kurizumot ltnak. Igen, az Evo eredenden frfias jtkszer.

Az utastrben mindent alrendeltek a vezets lvezetnek, ezt az autt hiba lenne ms szempontbl vizsglni. A minimalista dizjn uralkodik, gy ahogy az sszes eddigi Evban, mintha visszalptnk volna kt vtizedet az idben. Elrulom, egy pillanatig sem foglalkoztam a manyagok minsgvel, a bajuszkapcsolk stlusval, s nem tallgattam a sznszlas dekorci valdisgt. Nem kerestem a tempomat s a fedlzeti szmtgp kapcsoljt, tudtam, ilyet gysem tallok. A Lancer Evt haznkban egy specifikciban ruljk (Japnban GT, RS s GSR kivitelben vlaszthat az aut, tesztautnk az utbbinak felelt meg); a francia mrkknl oly termszetes knyelmi ttelek nem rendelhetk hozz.

A Lancer Evo esetben a komfortot nvel extrk csak plusz slyt jelentennek. Itt a lnyeg a prma Momo kormny s a csszsmentes br/Alcantara Recaro kagyllsek. A kormny tengelyirnyban nem llthat s a sportls sem emelhet magasabbra, amit kiss nehezmnyeztem, de a sportos, biztonsgos kormnyfogs s lspozci gy is garantlt. A sportos vezetshez terveztk az alupedlokat is. A Lancer Evban amgy t felntt is elfr, viszont akik htul, a sppeds, oldaltarts nlkli lsekben foglalnak helyet, szmtsanak r, hogy felfordul a gyomruk.



Elrebocstom, a Mitsubishi Lancer Evolution IX a vilg egyik legjobb autja s letem legnagyobb lmnyt nyjtotta eddig. A legends 4G63 Mitsubishi motor, az elektronikus, kt aktv differencilmves sszkerkhajts, a Bilstein lengscsillaptkkal felvrtezett futm, a ngytrcss Brembo fkrendszer olyan kombincit alkot, aminek nincs prja. Az Evo IX-ben a 2,0 literes turbmotor mr teljesti az Euro 4-es krosanyag-kibocstsi normt - MIVEC vltoz szelepvezrlssel is kiegszlt. 280 lert s 355 newtonmtert ad le, 6500, illetve 3500-as fordulatszmnl. A turb krlbell 2800-as fordulatszmnl lp be, de 3500-as fordulatig nem trtnik semmi. Ekkor viszont, mintha htulrl "megknltk" volna, az Evo olyan gyorstsba kezd, hogy kiszll az ember fejbl a vr. A turblyukat teht vehemens gyorsts ksri, de az tmenet a vltoz szelepvezrls miatt nem nagyon drasztikus. A motor tettre kszsgre a turb ftylsbl kvetkeztethetnk; kanyarbl val kigyorstshoz s gyors elzshez javallott a fordulatszmot 4000-nl tartani. A fogyaszts? Nos az elg magas. Ha naponta s sokat jrunk az Evval, az egyenl az anyagi csddel. Minimum 16, maximum 25 literes tlagfogyasztssal kell szmolni.

A Mitsubishi Evo cserbe flelmetes dolgokra kpes. Ha az ember kitapasztalja, akr ktszeres sebessggel is bevehet egy kanyart, mint egy tlagos kvalits autval. A titok nyitja az intelligens lland sszkerkhajts. Az aktv kzponti differencilm (ACD) hrom belltst ismer - aszfalt, murva (vizes t) s h -, a krlmnyeknek megfelelen osztja el a nyomatkot a kerekek kztt. Az elektronika azonban a sebessget s a kormnyszget is figyeli, vltoztatja a zrs mrtkt, ami nagyban javtja a kormnyzst s az tfogst. Az elektronika rvn radsul az ACD szinergiban dolgozik a hts Super AYC aktv differencilmvel. Utbbi a kt hts kerk kztt is vltoztatja a nyomatkot (az vklsre tbbet juttat). A fkteljestmny is pratlan, a rendszer az tburkolat minsgt s a gpkocsi terhelst is figyelembe veszi.

A Lancer Evban a legnagyszerbb, hogy fejlett hajtslncnak ksznheten nagyon biztonsgosan lehet vele nagyon gyorsan menni. Aszfalton kicsivel tbb nyomatk jut a hts tengelyre, ezrt kanyarban jobban cssztatja a htuljt, mint az elejt, de sohasem ll keresztbe. Gzadsra kihzza magt az les helyzetekbl, egszen elkpeszt ervel kapaszkodik az aszfaltba. Hatalmas lvezet. Nem csoda, a 235-s gumikat mg kuplungget indulssal sem lehet elprgetni. A kormny rvid tttel, j fogs s nagyon pontos, olyan, mint egy versenyautban. A vlt az eurpai ignyeknek megfelelen hatfokozat, de mindegyik fokozat rvid, gy padlgzas gyorstsnl llandan vltogatni kell. A vltbot egybknt kemnyen jr a kulisszban, nha-nha megakad, de korrekt darab. Az Evo IX semmihez sem foghat lmnyt ad, s ebben pazar futmvnek is szerepe van. A fvros borzaszt minsg tjain is biztonsggal, feltsek nlkl megy vgig az Evo, nem kell tartani a felnik krosodstl. A rugzs sem tl feszes.

Ha valaki Evt vesz, elbb utbb valsznleg felmerl benne a tuningols lehetsge. A tengerentlon szmos gyri, kereskedi s Ralliart kiegszt vsrolhat a tpushoz, Magyarorszgon azonban erre nincs lehetsg, annak ellenre, hogy a forgalmaz kapcsolatban ll a Ralliart cggel (a "hzi" tuner). Jvhagyott Ralliart tuningszett nlunk nem kaphat a tpushoz, s brmilyen tovbbpts a gyri garancia elvesztst vonja maga utn. Az MM Import Kft-tl megtudtuk, a kuplung cserje pldul az sszefgg alkatrszekre, gy a vltra vonatkoz garancia elvesztsvel is egytt jr. Persze egyes orszgokban egyltaln nem adnak garancit a Lancer Evolutionre.

A Mitsubishi Lancer Evolution IX ra 10 990 000 forint. A f konkurens, a Subaru Impreza WRX STI kicsivel olcsbb s msfajta, nem ennyire adrenalinds lmnyt ad. gyis az rzelmek dntenek.

 
ra
 
naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Zene
 
szmll
Induls: 2006-07-25
 
Low Rider

Car

Wheel

 
Burnout

Burnout

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!