Elkészült az új Audi S3
2006.08.03. 16:02
265 lóval és négykerék-hajtással a BMW 130i ellen
Az Audi pályára küldte az A3-as legerõsebb verzióját, teljesítmény szempontjából tökéletesen a BMW 130-assal szembeállított S3-ast. A korábbi modellekbõl már ismerõs kétliteres közvetlen befecskendezéses turbós motor új könnyûfém hengerfejet, nagyobb, 1,2 bar maximális töltõnyomású turbót és átalakított intercoolert kapott, így ereje az eddigi 200 ló környékérõl 265 lóerõre növekedett, míg nyomatéka 350 Nm 2500 és 5000-es percenkénti fordulatszám között. A négykerék-hajtású modell ezzel a motorral 5,7 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra, végsebessége pedig a német sportautóktól már jól megszokott elektronikusan limitált 250 km/h. Egyelõre hat szûkre szabott fokozattal ellátott kézi váltóval kapható, a késõbbiekben elképzelhetõ a duplakuplungos S tronic megjelenése is. Az S3-as alá helyezett kemény sportfutómû 25 mm-rel helyezi az aszfalthoz közelebb az autót, a tapadásról 18 colos felnikre húzott 225/40-es gumik gondoskodnak, a féknyergeket ezúttal feketére festették. Külseje is sportos kiegészítõket kapott, elöl és oldalt mélyre húzott kötények, míg hátul a kasztni színétõl eltérõ tónusú diffúzor és két ovális kipufogóvégzõdés biztosítja, hogy senkinek se legyen kétsége az S3-asban rejlõ potenciálról. Az utastérben a kötelezõ elemek és a klassz, levágott aljú sportkormány biztosítják a sportos inspirációt. Az autó németországi alapára 35 150 euró.
Sok-sok kémfotó és pletyka után az Audi hivatalos képeket és közleményt adott ki legújabb sportos kompaktjáról, az S3-ről. Ebben a modellben is a már jól ismert kétliteres TFSI motor szolgáltatja az autó dinamikus mozgatásához szükséges energiát, ráadásul teljesítménye is nagyobb, mint eddig bárhol.
A VW Golf GTI 200-, vagy a Seat Leon Cupra 240 lóerejével szemben az S3-ban ugyanis 265 lovat és 350 Newtonmétert sikerült előcsalogatni a közvetlen befecskendezéses turbómotorból. A Quattro négykerék-hajtásnak köszönhetően az erő útra vitelével sincs gond, ennek ismeretében már nem meglepő, hogy az S3-nak mindössze 5,7 másodperc kell ahhoz, hogy álló helyzetből indulva elérje a 100 km/órás sebességet. A sportkompakt maximális sebessége a hagyományoknak megfelelően 250 km/h lehet.
|
 |
Nagy kerekek, dupla kipufogó | |
| A motorhoz egy hatsebességes manuális váltó kapcsolódik, a jobb úttartás érdekében pedig a futóművet is alaposan átdolgozták: a csillapítás sokkal keményebb lett, a kerekek immáron 18 collosak (méretük 225/40), az autó alja pedig 25 milliméterrel közelebb került a földhöz. A kormányzás a németek szerint közvetlenebb lett, ezáltal több visszajelzés érkezik az útról, a hatékony megállás végett pedig a féktárcsák átmérőjén is növeltek egy kicsit.
A belső erősítés természetesen az autó megjelenésén is tetten érhető: az S3 eleje a többi A3-hoz képest sokkal markánsabb, hangsúlyosabb a küszöb, hátul pedig dupla krómozott kipufogóvégek ékeskednek. A csak háromajtós kivitelben készülő S3 belterében is történtek változások, például jóval több az alumínium, más a kormány, a műszerfal, a pedálok és persze van egy csomó S3 logo.
Egyelőre nem tudjuk, hogy mikor érkezik meg az Audi S3 hazánkba, Nyugat-Európában azonban ősztől lesz kapható a sportkompakt. A modell ára adók nélkül 35.150 euró (kb. 9,6 millió forint) lesz. 
|